nuffnang

Saturday, January 15, 2011

Filem seram dan anak2.

Seronok apabila melihat perkembangan industri filem di negara kita kian pesat dan panggung2 dipenuhi dengan penonton. Tahniah kepada karyawan negara yang mengutip RM jutaan bagi filem mereka.
Namun demikian.... di pentas dunia yang serba maju ni.. kita banyak disogokkan dengan filem2 tahyul dan juga ada sedikit sebanyak yang boleh menggugat aqidah dan keimanan anak2 yang masih mentah tentang keagamaan. dari tidak tahu kepada tahu, dari berani kepada penakut... hinggakan nak masuk tandas dalam rumah pun berteman..
Besarnya pengaruh filem seram ni....

Ni dikatakan musim filem seram....
Zaman Abiey dulu2... banyak filem berunsurkan perang Siri Combat dan sebagainya melekat di jiwa... Bila nak meningkat remaja... filem cinta.... dewasa dengan filem aksi.. dah nak masuk usia tua nih... filem hantu....
Ni dikatakan rencah kehidupan
sama dengan hidup kita......





Bagi ibu bapa... pantau anak2 bila menonton filem ni..... bersedia menemani mereka di bilik tidur dan tandas... Jawab soalan mereka mengenai babak2 dalam filem tersebut... selitkan keagamaan supaya akidah tidak terpesong.... Ambil iktibar dan pengajaran dari filem tersebut serta beri penjelasan yang baik kepada mereka..



1 comment: