nuffnang

Wednesday, August 17, 2011

Nuzul Quran dan NKRA

Hari ini 18 Ramadhan 1432H bersamaan 18 Ogos 2011 merupakan hari cuti umum. Harapan untuk cuti ini adalah untuk melangsaikan bacaan al-Quran yang tertangguh minggu lepas. Bukan sengaja menangguhkannya tetapi berlaku kematian mak mertua dan juga bapak saudara. Dalam bulan Ramadhan ni 2 orang yang tersayang telah kembali ke rahmatullah. dan pada bulan Syaaban juga seorang bapak saudara telah meninggal dunia. berturut-turut kematian menjengah keluarga abiey (sebelah bini).

Berbalik kepada cuti Nuzul Quran nih... abiey berhasrat sangat hendak melunaskan hutang minggu lepas tetapi terpaksa dilupakan pula kerana NKRA punya pasal. Semua guru sibuk dengan NKRA ni untuk mengisi maklumat dan markah pelajar. Due Date pun dah tak lama iaitu 2 September 2011. Semalam cuba melayari laman NKRA tetapi teramat slow... slow seslownya.... kenapa ye... sepatutnya tidak terjadi sedemikian.

Abiey cuba melayarinya jam 2.00 pagi boleh lah sikit... tapi slow jugak... terfikir jugak... kalau sesuatu program diperkenalkan dan cikgu perlu mengisinya seberapa segera... adakah jam 2.00 pagi waktu yang sesuai untuk program tuh boleh berjalan dengan lancar.....

Aduhhh.... sekadar melepaskan perasaan yang terbuku di dalam hati ini...
Salam Nuzul Quran...........

2 comments:

  1. Salam,
    Abiey..Sally dah settle! X de la slow sgt..psssst!! Tenderkan kat Iman..
    :)

    ReplyDelete
  2. sally...
    Sekarang ni slow... tapi dah siap dah....
    al-Hamdulillah

    ReplyDelete