nuffnang

Monday, August 10, 2009

Majlis Perkahwinan Izam dan Mulaiha

8/8/09 bersamaan 17/ syaaban/1430
Majlis perkahwinan adik Ahmad Zamzuri Deraman dengan Mulaiha Hj Musa di adakan di Rumah pengantin perempuan di Kampung Kota.
Majlis diadakan jam 11.30 pagi dan diakad nikahkan oleh Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz bin Nik Mat ( Menteri Besar Negeri Kelantan )
Adik bersama dengan Bapa Saudara. Adik Ipar Tuan Guru yang tinggal di Jerantut Pahang

Bergambar kenangan sebelum majlis bermula.

Adik abiey bersama dengan sepupu berborak2 menanti kedatangan Tuan Guru tiba.

Bapa saudara dan Sepupu di rumah pengantin perempuan sambil menunggu kedatangan Tuan Guru

Imam kampung Kota.

Kedatangan Tuan Guru

Tuan Guru disambut oleh pihak pengantin perempuan dan lelaki.

Majlis dimulai dengan khutbah nikah oleh tuan guru

Majlis akad nikah bermula

Tuan Guru sedang berkhutbah Nikah..

Wali pihak perempuan Hj. Husam Musa

Abiey dan abang abiey yang sulung Ustaz Zaki

Bersalaman selepas selesai majlis akad nikah, Lega rasanya........ abiey dan adik abiey.. Al-hamdulillah majlis berjalan dengan lancar dan sekali lafaz sahaja

Selepas majlis akad nikah...

Acara membatalkan air sembahyang

Pembawa barang hantaran... terdiri dari adik beradik dan mak saudara serta anak asudara

Sedang menanti isyarat dari pengantin perempuan.. tak boleh pakai serbu

Sedang berkumpul untuk memulakan langkah ke rumah pengantin perempuan

Mak saudara dari Shah Alam

Acara makan..
Mak saudara dari Besut Terengganu

Sepupu dari Besut terengganu

Adik beradik abiey sedang menjamu selera

Kekenyangan....

Bini abiey... makan banyak2 ye.. lepas nih terberanak tak leh nak makan dah... kena berpantang

sedap tak terkata..

Anak saudara bersama ngan mak saudara

Sedang melayan cucu..

Kembar bini abiey...

Selepas menjamu selera sambil menunggu masa untuk bertemu dengan pengantin

Anak-anak buah yang seronok apabila time bergambar

Adik bersama dengan anak buah.

Posing di kerusi pengantin...

Pengantin lelaki

Pengantin perempuan

Abiey bersama keluarga bergambar bersama pengantin

Bergambar bersama adik beradik

Adik abiey bersama dengan abangnya

Pose dari pengantin

Rakan pengantin perempuan dari Taiping Perak

Bersama rakan abiey dari Maktab Sultan Ismail ( SIC )

Ustazah Rihannasim ( Kakak Pengantin Perempuan ) Sedang memerhati barang hantaran bersama dengan Ustazah Mazuraini

Anak buah pengantin perempuan

Barang hantaran dari pihak perempuan kepada pihak lelaki

Barang hantaran dari pihak lelaki kepada pihak perempuan

Rakan dari SIC

Adik bersama dengan pengantin

Bini abiey.. sedang menunggu untuk pulang

Persediaan untuk menyambut menantu pulak...

Bukan nak makan lada aje.... ni untuk sambal

Esoknya adalah majlis menyambut di rumah mak abiey pulak....
Terima kasih kepada semua yang terlibat di dalam majlis perkahwinan nih... abiey sungguh terharu kerana majlis ni berjalan dengan meriahnya..



16 comments:

  1. slm... waw mantap la majlis ni heh heh heh... tolong ucap tahniah la deh... pyh tu nk bleh ulama' besar akad nikah kita heh heh

    ReplyDelete
  2. huwarrrr!! tadek rezeki nak meramaikan majlis..ni semua angkara virus selsema..

    ReplyDelete
  3. intai punya intai....tak ada satu pun gambar CM. wuaaaaaa...

    ReplyDelete
  4. abiey...
    Seronoknya kenduri dapat kumpul sanak saudara...pengantin 2 orang je...ahli keluarga yang paling meriah...
    Semoga mempelai bahagia ke akhir hayat..

    ReplyDelete
  5. Waaaa....bekwoh besar nampak nya.

    ReplyDelete
  6. semoga mempelai berbahagia hingga ke akhir hayat dan sentiasa dilimpahi rahmat Allah hendaknya

    ReplyDelete
  7. supo nga ustaz muko...meme kacip bena kali adik ustaz nga ustaz...

    ReplyDelete
  8. Cikgu Adham
    Kebetulan aje... Pak sedara adik ipar tok Guru.

    ReplyDelete
  9. tchersally
    Nasiblah... nanti kita gulai balik deh

    ReplyDelete
  10. Cikgu Mate
    Kalu kat rumah kak han ore lain yang ambik gambar kot

    ReplyDelete
  11. norm707
    tq.. sama2 kita doakan kebahagiaannya

    ReplyDelete
  12. Man Laksam
    Tak besar mana.. sekadar majlis kesyukuran shj

    ReplyDelete
  13. Fly
    Diharap begitulah... agar kekal sepanjang hayat

    ReplyDelete
  14. n.rooney
    dah nama adik beradik...
    memang kacik benar..

    ReplyDelete
  15. love this moments

    ReplyDelete