nuffnang

Wednesday, March 10, 2010

Minggu debar

Minggu Peperiksaan
Harapan semua guru adalah lulus dengan cemerlang walaupun peperiksaan peringkat sekolah. Inilah yang menentukan kerjaya seseorang cikgu samada berjaya atau tidak ketika P&P berlangsung.
Pelajar sekarang lebih hebat daripada cikgu, mereka dapat mengarahkan arah tuju seseorang cikgu, pandai mengkritik, pandai memilih cikgu, pandai mencadangkan cikgu yang baik dan dan baik minta digantikan dengan yang sesuai dengan nalurinya. Bila usul yang dicadangkan disokong oleh ibubapa yang membutatuli percayakan kepada anak2 membuatkan pihak sekolah kepanasan. Nak buat salah tak b uat pun salah... tersepit... cikgu jadi mangsa...
Sekolah berkehendakkan yang terbaik, buat sesuatu terbaik... segala agenda hendaklah berjalan mengikut jadual...
Nilah nasibnya seorang cikgu zaman milinium ni... terpaksa mengalah dengan anak murid berbeza dengan cikgu zaman abiey dulu.... lihat cikgu dah kecut perut. Nak bertentang mata pun gerun... loni... hampeh... salah dimana... pendidikan ke ibu bapa...
Kalau abiey... ibubapa yang memainkan peranan yang penting. Segalanya bermula dirumah... perbuatan anak2 juga mencerminkan tingkahlaku ibubapa sebelumnya..
ye ke.. itu pendapat abiey..
Peperiksaan penilaian dah nak ke penghujungnya... semakan kertas jawapan pula menanti.. saat yang memualkan..kalau jawapan bagi tak apalah... kalau yang kelas hujung tuh.... desssssussss pening terus.
Esok Khamis/ 11/3/2010
Result SPM...
Ni yang menentukan pencapaian sebenar pelajar2 yang abiey ajar.. target abiey 100% A untuk satu kelas tuh.... tak taulah tercapai atau tidak... ni hati dan berdebar macam dah nak pecah..... mengalahkan pelajar.
Buat semua pelajar SPM 2009. Insya Allah kejayaan mengiringi anda...
Ammmmmmmiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnn.

1 comment:

  1. Abiey..
    dgr tak?..dup..dap..dup..dap..jantung ini bagai nak pecah!!!esok..oh..esok..

    ReplyDelete