nuffnang

Monday, June 13, 2011

Daudsu mohon maaf

Baca surat khabar Kosmo hari ni...


Terdapat artikal yang menyatakan bahawa Daudsu memohon maaf atas kekalahan pasukan Kelantan kepada Terengganu.. Kesian Daudsu.... bukannya kesalahan terletak di atas bahu Daudsu seorang walaupun beliau penyebab kepada gol pertama Terengganu..
Kesungguhan dan semangat perlu untuk semua pemain...

Disini abiey lampirkan artikal dari Akhbar Kosmo..

Daudsu minta maaf


WAJAH kecewa pemain-pemain Kelantan selepas pasukan itu tewas 1-2 kepada Terengganu pada perlawanan akhir Piala FA di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam kelmarin.


"MAAFKAN saya."
Itu luah pemain pertahan Kelantan, Daudsu Jamaluddin yang menjadi mangsa kritikan segelintir pihak kerana menjaringkan gol sendiri sehingga mengundang kekalahan 1-2 kepada Terengganu pada perlawanan akhir Piala FA di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam kelmarin.

Menurutnya, situasi itu berlaku terlalu pantas sehingga dia tertanduk bola ke gawang sendiri ketika perlawanan berbaki lapan saat.

"Saya tidak ada niat. Semuanya berlaku begitu cepat, saya tiada pilihan. Saya cuba menanduk keluar tetapi bola itumasuk ke gawang sendiri.

"Sebagai pemain ia mungkin sesuatu yang tidak pernah anda fikir untuk terjadi dan tidak mahu ia berlaku tetapi inilah bola sepak.

"Saya minta maaf jika mereka menganggap saya punca kekalahan," kata Daudsu semalam.

Tambahnya, selepas Terengganu menyamakan kedudukan bagi memadam gol pembukaan Kelantan hasil jaringan Nurul Azwan Roya pada minit ke-78, moral skuad The Red Warriors mula jatuh.

Pada masa tambahan, jelas sekali rentak permainan anak- anak buah Datuk M. Karathu itu mula dibayangi Terengganu yang memperoleh gol kemena- ngan menerusi Ahmad Nordin Alias pada minit ke-108.

"Sebagai pemain bola sepak, kami sudah menerima hakikat, popularnya seorang pemain kerana peminat dan jatuhnya pemain itu juga kerana peminat.

"Saya tidak menafikan ada kata-kata yang kurang enak sampai ke telinga tetapi saya sudah lali, itulah cabarannya.

"Mungkin belum sampai masanya untuk kita menjulang Piala FA, belum ada rezeki lagi. Insya-Allah, apa yang berlaku ini tidak mengganggu mental dan saya kena fokus untuk membantu Kelantan menjuarai Liga Super selepas ini," ujarnya.

Dalam pada itu, tinjauan Kosmo! dalam laman Facebook milik pemain berusia 26 tahun itu mendapati, ramai peminat dan rakan-rakannya memberikan kata-kata semangat untuk mengembalikan kekuatannya sele- pas apa yang berlaku malam kelmarin.

Tidak kurang juga ramai penyokong Kelantan menyalahkan tindakan segelintir penyokong The Red Warriors yang membaling mercun ke arah padang sehingga menyebabkan pengadil menghentikan perlawanan.

No comments:

Post a Comment