nuffnang

Sunday, December 6, 2009

Aku & Tragedi Kereta Terbang di KB MALL Kota Bharu

Jam 4.10 petang abiey bersama dengan keluarga menuju ke pusat membeli belah KB MALL untuk mencari sedikit barang anak2 dan juga peralatan sekolah anak. Seperti biasa kami parking di level bawah. Pusing punya pusing tak ada parking. Nak naik tingkat atas rasa malas pulak. Terus menunggu sehingga dapat parking.

Selesai parking abiey dan keluarga ke pasaraya pacific. Beli peralatan sekolah anak yang tengah. Selepas membayar abiey dan keluarga merayau2 di tingkat bawah dan terus naik tangga bergerak menuju ke aras dua. Sampai di aras dua berhadapan dengan kedai sony sambil melihat peralatan elektrik sementara isteri melayan anak untuk membeli wafer kami dikejutkan dengan bunyi yang menggerunkan seperti bangunan runtuh. Abiey sempat melihat batu bata jatuh bersama dengan kereta TX3 warna kuning. Semua pengunjung kelam kabut melarikan diri. Abiey terkedu melihat peristiwa itu. Abiey terus menuju ke tempat kejadian dan melihat keadaan kereta dan juga orang yang terlibat.
Abiey difahamkan oleh pegawai keselamatan bahawa dua orang meninggal dunia akibat dihempap oleh kereta, seorang pengunjung dan juga seorang pelajar Masterskill.

Abiey dan keluarga tak lama menunggu kerana gerun melihat keadaan tersebut.. sebelum ini hanya melihat insiden seperti ini di dalam TV dan akhbar tapi hari ini kejadian berlaku depan mata....
Al-Hamdulillah... Allah babaskan bala ke atas kami sekeluarga walaupun jarak masa berlaku peristiwa tersebut hanya beberapa minit sahaja dengan langkah kami melalui tangga itu. Alhamdulillah.. alhamdulillah...
Maha Suci Allah yang maha Penyayang..

Gambar sekitar tempat kejadian

Tangga tingkat satu di depan Watson


Bantuan CPR kepada pelajar MasterSkill mangsa kejadian

Keadaan kereta yang terperosok antara dua eskulator

Saat getir menyelamatkan mangsa.



14 comments:

  1. macamana bleh pecah konkrik simen tu? napok sgat tok kukuh. Cari kontraktor hok buat

    ReplyDelete
  2. takziah diucapkan kpd keluarga mangsa. Heretkan kemuka pengadilan samada suspek, kontaktor bangunan dan pasaraya itu sendiri. Kesian kepada orang ramai nasib baik tidak ramai yang kena.Mercu tanda kota bharu sudah tidak selamat

    ReplyDelete
  3. Takziah buat keluarga mangsa.Inilah karenah pemandu tidak berhemah,karenah kontraktor dan orang yang memberi kelulusan pada bangunan ini..siapa nak dipesahkan lagi yang jadi mangsa kita dan keluarga kita....

    ReplyDelete
  4. Jgn salahkan nyamuk kelambu dibakar...jgn salahkan pemandu cuai kontraktor di slahkan..sekuat mana dinding pun kalau impak yg kuat dinding tetap hancur,kejadian ini bukan pertama kali berlaku tetapi pertama kali berlaku di dalam pasaraya..selalu kita dengar di parking rumah ataupun parking pejabat,jgn cepat melatah ye..

    ReplyDelete
  5. takutnya saya dengar..macam tak percaya jer 2 org mangsa meninggal..semoga Allah mencucuri rahmat ke atas mereka.

    ReplyDelete
  6. Anonymous
    Kalau dah impak kuat runtuh simen tuh.. difahamkan di situ merupakan lubang angin

    ReplyDelete
  7. Anonymous 2
    Tak dak nak komen apa2 tentang kontraktor..
    mungkin ada penyiasatan terperinci lepas nih

    ReplyDelete
  8. armouris
    Ni pasal kereta mati dan si lelakinya menolak dan siperempuannya jadi driver. apa2 pun takziah buat mangsa yang terlibat.

    ReplyDelete
  9. abu said.
    Abiey setuju...
    jangan cepat melatah... tengok puncanya dahulu.. kalau runtuh bangunan baru kena cari kontraktor tuh

    ReplyDelete
  10. CasaBlander
    Amin.... sama kita titipkan al-fatihah buat mangsa . al-Fatihah

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah......Abiey anak-beranak selamat.
    Takziah untuk ahli keluarga mangsa.

    ReplyDelete
  12. Al-Hamdulillah dan sujud syukur pak man...
    Masih dipanjangkan usia lagi.

    ReplyDelete
  13. Salam Abiey..
    Agak lama baru berpeluang nak godek2 blog nie. kejadian berlaku ari yg sama dgn kenduri adik ted. Alhamdulillah keluarga abiey selamat dari kecelakaan itu. memang menggerunkan sebab berlaku kematian. ajal maut ni tak diduga.

    ReplyDelete