nuffnang

Friday, July 17, 2009

CADANGAN NAMA ANAK PEREMPUAN

Masa awal mengandung dan hingga 7 bulan dan sekarang 8 bulan, ramai yang abiey jumpa, orang tua, mak bidan, orang berpengalaman mengatakan kandungan isteri abiey anak lelaki..

Haaaaa... seronok abiey bila diberitahu begitu.. Tak nak scan/ultra sound takut menghampakan..
Minggu lepas rutin isteri ke klinik dan doktor buat ultra sound untuk melihat kedudukan anak dalam kandungan. Sebelum tuh, kandungan isteri abiey urinya di bawah. tu berlaku pendarahan. Lepas scan.. jantinanya PEREMPUAN.
Abiey kata alhamdulillah janji sihat. Apa2 pun itu ketentuan Allah. Rasa jugalah dalam hati hampa... kena terima qada' dan qadar Allah.
Ni nak minta tolong rakan blooger cari/suggest nama untuk anak abiey nih.. Kalau lelaki dah ada dalam simpanan. Perempuan tak ader lah pulak.
Gabungannya Z...... dan I....... Boleh kan...
Tentu rakan blooger ader nama2 yang sesuai ataupun tanya orang alim dikalangan rakan blooger.. Pak Man mesti ada punya..

11 comments:

  1. zareen imelda.. :)

    ReplyDelete
  2. anonymous
    nanti fikirkan thanks

    ReplyDelete
  3. abiey...
    cari nama anak perempuan pulak....bunyi macam frust je..
    scan ni biasanya bukan 100% betul.
    ahha...nanti bila keluar, dapat anak lelaki!! kan best...
    apa-apa pun semoga semuanya selamat..

    ReplyDelete
  4. zahira izzah...
    hm..ttiba2 t'kuar..
    hrap ustad leh bg nama yg lebih indah dr Man..huhu

    ReplyDelete
  5. Scan ni belum tentu lagi betul. Mana tahu keluar-keluar nanti lelaki.Kak sue dah ada pengalaman ni.Apa-apa pun yang penting kedua-dua insan yang disayangi tu selamat.

    ReplyDelete
  6. Susah jugak ya nak bagi nama Z..I.. tu. Kalau bapanya Zahari anak Zahariah elok juga tapi yang I tu ibunya nama ape..??Relate jelah dengan nama ibunya tu..Zahariah Ibtisam..

    ReplyDelete
  7. yang penting moga ibu dan anak selamat

    ReplyDelete
  8. Saya masa mengandung, doktor check cakap anak perempuan, lahir anak lelaki... dah masa cari semua senarai anak perempuan, bila lahir, kena buat keputusan dalam masa seminggu... perghhhh... susah jugak tu...

    Nak taruk nama ZettyAmani ? Makna ? Tak tau, kena tanya ustaz...

    Nama anak saya Nur Izzaty Amalia...

    ReplyDelete
  9. Tak lm lg Sy akan terima cahaya mata perapuan.skrg ni sy tak tau nk bg nama kat ank sy..bleh tak satu kan name sy gan istri sy..sani shida..

    ReplyDelete